Погоджено
Директор ХГ №116
_____________________О.В.Бугакова
25.11.2011
"Затверджую"
Голова Ради ХГ №116
________________Ю.А.Посмітна
25.11.2011

Положення
про Раду Харківської гімназії № 116
Харківської міської ради Харківської області

1. Загальні положення

1.1. Рада Харківської гімназії № 116 (далі – Рада) – це постійно діючий у період між загальними зборами орган громадського самоврядування.

1.2. У своїй діяльності Рада керується Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Статутом ХГ №116, Положенням про раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 27.09.2001р. №159, Положенням про гімназію, цим Положенням.

2. Мета, завдання і принципи діяльності Ради гімназії

2.1. Метою діяльності Ради є:

- сприяння зусиллям педагогічного та учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та вдосконалення навчально-виховного процесу;

- розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.

2.2. Основними завданнями Ради є:

- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інститутами;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;

- формування виховного середовища;

- створення належного педагогічного клімату в гімназії;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримка обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та гімназією з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.

2.3. Рада діє на засадах:

- законності, гласності;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівноправності членства.

3. Структура Ради та організація її діяльності

3.1. До Ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступені навчання, батьків і громадськості. Представники в Раді і загальна її чисельність визначаються загальними зборами. Рішення про дострокове припинення роботи члена Ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.

3.2. На чергових виборах склад Ради оновлюється не менше ніж на третину.

3.3. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їхньою доцільністю, але має бути не менше чотирьох разів на навчальний рік.

3.4. Очолює Раду навчального закладу голова, який обирається зі складу Ради. Голова Ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

3.5. Засідання Ради може скликатися її головою або з ініціативи директора, а також членами Ради.

3.6. Для вирішення поточних питань Рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісії та зміст їхньої роботи визначаються Радою.

3.7. Членами Ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності гімназії, пов’язані з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

3.8. Рішення Ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Ради.

3.9. Рішення Ради, що не суперечить чинному законодавству та Статуту гімназії, доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

3.10. У разі незгоди адміністрації гімназії з рішенням Ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету гімназії.

3.11. Рада гімназії:

- організовує виконання рішень загальних зборів;

- вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи закладу та здійснює контроль за його виконанням;

- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;

- затверджує режим роботи навчального закладу;

- сприяє формуванню мережі класів, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників гімназії золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства та держави;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови Ради, інформацію директора та його заступників із питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій (ярмарків, конкурсів тощо);

- вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їхньому вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.

Кiлькiсть переглядiв: 39