Дослідження стану психолого-педагогічної адаптації до процесу навчання у учнів 1-х та 5-х класів


Протягом першого семестру психологом гімназії було заведено індивідуальні картки учнів та проведено діагностіку адаптаційних резервів. У результаті дослідження було виявлено проблемні та ресурсні зони учнів, які можна використовувати під час навчання. Також виділено групу дітей, з якими проводилась подальша робота.

Міні-тренінг для першокласників "Це - Я"

З метою поліпшення процесу адаптації першокласників до навчання, протягом лютого у гімназії будут проводитись міні-тренінги для першокласників. Мета роботи- формування позитивної самооцінки та емоційної стабільності у дітей з особливостями психоемоційної сфери. У ході роботи діти ділились своїми уявами про себе, говорили про свої почуття, відкривали для себе що всі люди особливі та несхожі на інших.

Міні-тренінг для учнів 7-го класу "Ми такі!"

З метою поліпшення відносин у колективі, усвідомлення себе як члена колективу та класу буде проведено тренінг серед під назвою "Ми такі". Під час тренінгу учням будуть пропонуватися вправи та завдання які виявляють схожі та відмінні риси колективу та кожного з учнів. Діти могли зрозуміти, що вони є членом класного колективу і для гарних взаємовідносин необхідно цінувати себе і кожного з однокласників.

Предпрофільна та профорієнтаційна робота


Психологом гімназії буде проведено анкетування в 9-х класах з метою визначення здібностей учнів. За допомогою методики "Карта інтересів" було визначено уподобання кожного учня до окремих спеціальностей. Отримані дані будуть використани як для індивідуальних консультацій з профорієнтації, так і для визначення профілей навчання у 10-11 класах.

Тренінг-гра для учнів 8-х та 9-х класів "Світ професій"

У рамках профільної роботи буде проведено тренінги для учнів старшої школи з елементами лекцій. Метою тренінгів є активізація процесу формування психологічної готов­ності учнів до професійного самовизначення, формування відпо­відального ставлення до вибору професії. Під час занять учні дізнаються про професії, про поняття професійно важливих рис, про те як правильно обирати професію та про свою схильність до тих чи інших професій.

Діагностика рівня тривожності учнів 9х класі

Психологом гімназії була проведена групова діагностика тривожності серед учнів 9х класів.

Тривожність – психічний стан емоційної напруги, настороже ності, хвилювання, душевного дискомфорту, підвищеної вразливості при ускладненнях, загостреного почуття провини і недооцінювання себе у ситуаціях очікування, невизначенності або передчуття неясної загрози значущій рівновазі особистості

В листопаді 2019 року відбулися психолого-педагогічні консиліуми 1-11 класів, де були представлені результати тестування учнів гімназії та обговорені подальші дії для підвищення мотивації до навчання, зняття тривожності та адаптація учнів до навчання.
Педконсиліум з 1х класів Психологічна адаптація учнів перших класів
Педконсиліум з 2х класів Рівень сформованості пізнавальних процесів
Педконсиліум з 3х класів Рівень сформованості пізнавальних процесів
Педконсиліум з 4х класів Рівень сформованості пізнавальних процесів
Педконсиліум з 5х класів Психологічна адаптація учнів перших класів
Педконсиліум з 6х класів Виявлення особливостей формування особистості
Педконсиліум з 7х класів Виявлення особливостей формування особистості
Педконсиліум з 8х класів Виявлення особливостей формування особистості
Педконсиліум з 9х класів Профорієнтація 9х класів
Педконсиліум з 11х класів Зниження тривожності під час ЗНО. Рекомендації

Діагностичний напрямок:

1. Адаптація першокласників

2. Обстеження рівня сформованості пізнавальних процесів (пам’яті, уваги, мислення) 2-4 клас.

3. Адаптація п”ятикласників

4. Виявлення особливостей формування особистості 6-8 класи

5. Профільність та профорієнтація 9 класи

6. Обдарованість

Заходи:

Перегляд відеороликів на тему: «Права і обов’язки дітей» 2-4 класи
Профілактичні бесіди та лекції для учнів «Види насильства та шляхи протидій» 5-11 класи
Професійне спрямування особистості 10 класи
Заняття з елементами гри «У світі професій» 8 класи
Проведення бесід за темою «Здоровий спосіб життя» 7-8 класи
Перегляд відеоролику «Станція призначення – життя» 9-10 класи

Кiлькiсть переглядiв: 514